måndag 20 september 2010

Börjar väl med att möblera om då

Nu ska jag ju skriva mer. Eller hur? Ja, ska alla svara i kör nu. Va? Hör inget! Jaaaaaa!!! Tack, det var bra.

Igår när jag skulle kolla in i sonens näste där han har sin älskling så hittade jag det. Skrivbordet. Nej, han är inte en sån som binder sina flickvänner och gömmer dem i källaren. Tror jag. Han har inte ens nån. Varken flickvän eller källare om jag tänker efter.

Nej, det var i garaget där han pysslar om hästkraftsfullproppade bilar. Han hade rensat och hittat ett bord han skulle slänga ut. Det tar jag! sa mamsen snabbt. Inga protester. Han vill väl få plats med ytterligare nån växellåda eller nåt, förstås.

Nu ska det möbleras om i vårt sovrum och där ska jag fixa en skrivhörna som bara är min. Där ska jag dra mig undan på kvällarna när resten av familjen sitter och blir depraverad av nån dålig såpa på TV-skrället. Ska bli skönt att slippa sitta i sängen och svettas floder på låren. Värmekällan är i detta fallet datorn, tro inget annat.

Lite smärre justeringar krävs men det blir nog bra. En nystart.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 kommentarer:

  1. Jaaaaa!
    Nu blev jag inspirerad att också fixa skrivhörna. Jag sitter vid köksbordet (och störs gång på gång av familjemedlemmar som tror att jag är pratbar!).

    SvaraRadera
  2. haha underbart med värmekällan. Nä vi tror inget annat. ja en skrivarhörna är nog bra, men svårt i en två:(.
    Bra och Jaaaaaa

    SvaraRadera
  3. Tack för att ni skriker så jag höööör! :-) Skrivbordet är hemforslat men jag har inte invigt det än.

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här och läst vad jag skrivit? Vad kul, gör gärna det!