söndag 19 september 2010

Gör min röst hörd

Ruskar paraplyt
Stiger in från det våta
Min åsikts samlade droppar sprider sig
Några stänk av min rättighet gör skillnad

Bordet är fullt av möjligheter
Jag plockar av det jag nyss bestämde mig för
Några steg till
In bakom skärmen och gör min röst hörd

I tysthetens knappa rum slickar jag tre kuvert
Det gula blir så och så där blir det blå
Det tredje får bli på det viset
Lämnar över min önskan med stolthet i stegen

Jag har gjort vad jag kan
Nu är det bara resten kvar

4 kommentarer:

  1. Ja, vi är många som slickat kuvert idag...

    SvaraRadera
  2. Lät mycket bättre med dina ord än när jag beskriver det

    SvaraRadera
  3. Skönt, jag hittade dig ;) Fick lite skrämselhicka först. Just nu har jag skrämselhicka av valvakan. *suck*

    Du fick till orden vackert!

    SvaraRadera
  4. Den här texten gillar jag. Min åsikts samlade droppar...Tysthetens knappa rum...

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här och läst vad jag skrivit? Vad kul, gör gärna det!