torsdag 30 september 2010

Krypin kryp ut

Motmedel mot äckligt, otäckt, förbaskat kryp i kroppen är på väg att anskaffas. Vi ska bygga en friggebod! Vi har pratat om detta länge och huvudmålet (åtminstone för den som sitter på andra sidan köksbordet) är en bastu. För mig är det ett andningshål. Ett ställe att smita undan på.

Tänk... *drömmer mig bort*... Ta med den bärbara och en kaffetermos, gå ut i stugan. Tända några ljus och bara sjunka in i skrivandet. Eller för den delen; läsandet.

Det är inte lika lätt till att bara rycka upp dörren och trampa in på mitt revir om man måste ta på sig och bege sig ut. Kanske låter de bli. Gränssättande från början ska det bli. "Nu går jag och jobbar" blir frasen när jag ska ut till mitt krypin. Och därmed basta!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Ja, skrivarstuga! Låter som rena drömmen. Jag håller tummarna :)

    SvaraRadera
  2. Helt rätt! Jag skall så småningom få ett alldeles eget krypin på den tillbyggda övervåningen som nu skall byggas. Vi väntar bara på att takstolarna skall komma, sedan får snickaren jobba hur mycket han vill.
    Mitt...bara mitt...iallafall några år tills Lilleman skall ha det.
    jag inbillar mig att det blir lättare att skriva om man har ett speciellt rum för det. Hjärnan är på G innan man kliver in s.a.s

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här och läst vad jag skrivit? Vad kul, gör gärna det!