måndag 27 september 2010

Lyft mig eller sparka mig

Idag är en sån dag. Jag vet vad som måste till men var i hela friden ska jag få orken? Det är så svårt att hitta den ibland.

Martyren har hälsat på i helgen. Oönskad av alla tränger den sig in. I alla skrymslen och vrår. Varför?
Kan det vara för att jag hälsade på den människa som drar ner mig mest? Drottningen av martyrer. Vill inte bli som hon. Sparka till mig så att jag kan lyfta. Blicken och huvudet.

Orkar inte stå emot när jag har så ont. Giftet sprider sig och rätt vad det är hör jag henne i mina ord. Mina älsklingar får samma behandling som jag. Vill inte!

Måste samla kraft. Ta tag i saker. Alternativet är för hemskt.

6 kommentarer:

  1. Åh, jag vet de där dagarna. Känner igen. Och det är märkligt, hur stark och lugn jag än kan tänka att jag är, så behövs bara vibbar från fel person för att jag ska bli dränerad...
    Du kan! Härifrån kommer styrketankar i mängd. Du orkar! Kramar!
    Ps. Jag är så glad vi stötte på varandra här i cyber :)

    SvaraRadera
  2. Ps. Alfie is back, så nu får vi fnissa ;)

    SvaraRadera
  3. Jaaa, jag såg att han är tillbaka - härligt! Och tack för dina fina ord! Både här och allt det du skriver hos dig. Nu blev jag lite gladare :-)

    SvaraRadera
  4. Kanske ett sannningens ord med lite krut i till den som drar ner? Det brukar ge energi av det stärkande slaget.
    Jag har också problem med den där martyren. Jag är glad när mina döttrar inte tar emot utan istället ber henne dra dit pepparn växer.

    SvaraRadera
  5. Nilla, jag har försökt. Försökt och försökt. Det går inte fram. Ibland ryter dock mina egna avkommor i till min martyr och det är bra (för det mesta) och ger uppvaknande.

    SvaraRadera
  6. Ja, jag känner oxå igen den där martyren och är tacksam att sambon kan mta ner henne i källaren igen. En drottningmartyr som avskräckande exempel har jag med mig i blodet. Och även om hon inte är medverkande i mitt liv längre, så ekar hennes ynkande i huvudet.

    De är farliga de där energivampyrerna vi bär med oss.

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här och läst vad jag skrivit? Vad kul, gör gärna det!