fredag 24 september 2010

Tingeltangel och mingelmangel

Mingel - blotta ordet ger mig rysningar och rodnande kinder. När man föds och blir ett barn så blygt att det gömmer sig under bordet om det finns en främmande människa i närheten, då är inte kallprat och mingel det man mest förknippas med.

Ränner man sen iväg och blir ett benrangel, en planka, med ben långa som E4:an och armar som välter allt inom 3 meters radie, då är det ännu större chans att man inte vill utsätta sig för dylika tillfällen.

Trots detta så har jag längtat dit ibland. Till det där festliga. Ytan. Flams och trams. Få blinga mig ordentligt och pråla mig som värsta påfågeln. Vara en anonym bland okända. Våga ta för mig. Stå i centrum. Gå fram som en mangel.

Benranglet har lagt på sig och fått bättre proportioner så risken att sticka ut är inte så stor längre. Tar jag på mig svart så syns det inte så mycket om jag spiller. Kanske skulle jag stå ut en liten stund?

Fast allra bäst trivs jag så här, dinglande istället. Notera understället. Jag är beredd om jag skulle bli mingelsugen!




















Läs även andra bloggares åsikter om ,

                                                                                                         

6 kommentarer:

  1. Jag noterar avundsjukt understället, schackrutigt underställ vill jag också ha. Fast minglandet kan jag vara utan.

    SvaraRadera
  2. Vilka häftiga strumpbyxor/leggings (eller vad man kallar dem nu för tiden)

    SvaraRadera
  3. "Gå fram som en mangel"- bra uttryck!

    SvaraRadera
  4. Med det understället är du ju redo! Själv är jag inte heller den minglade typen, vet liksom inte vart jag ska göra av mig.

    SvaraRadera
  5. Mingel, mangel, dingel = lite trevliga ordlekar på temat mingel.

    Understället har helt klart mingelpotential, eftersom det är viktigt att känna sig snygg. Frågan är om du ska byta skor till något mindre fotriktigt inför minglet eller om du ska gå i joggingskor och på så sätt få en sk "conversation piece", dvs något att prata om.

    SvaraRadera
  6. Snygg text. Får också rysningar. Av mingel.

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här och läst vad jag skrivit? Vad kul, gör gärna det!