fredag 8 oktober 2010

Grass widow

Hela helgen på mig. Har jag. Att vara gräsänka.
Maken är i Götet och hemma är bara jag och en decimerad barnaskara.
Endast fem personer på 230 kvadrat.

Hohooooo... får jag nog ropa ibland. Bara för att kolla att jag inte är helt övergiven.

Idag har jag och resten av den kvinnliga familjedelen varit i shoppingmeckat Ullared. Som så många andra. Vi klarade oss helskinnade därifrån men blev skinnade ändå. Nu får det bli soppa på spik ett tag. Det värsta är att vi behöver ju varenda förbenade spik till bygget, hur ska det gå?

Där får jag förresten inte gå upp sade maken strängt innan han åkte. Inte på taket. Tror att det är för att han är rädd om mig. Eller så är han rädd för att det ska bli snett. Rädd är han i alla fall.

Fast inte så rädd att jag behövde skriva mitt mobilnummer på hans arm när han skulle åka kollektivt alldeles ensam.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Fredagkvällar är sköna, trötta, avslappade och just nu är jag faktiskt ensam, vilket händer så otroligt sällan :) Hoppas du får njuta av helgen. Läste om skolsköterskebesöket - vad ska man säga? Herregud! Jag blir så trött på skolans värld emellanåt. Inser nu när vår yngste hamnat på en bra gymnasieskola vilka idioter som "hjälpte" honom med hans dyslexi de senaste 9 åren...

    Klättra inte upp på taket nu i din iver att få färdigt skrivarlyan ;) Jag tror han är rädd om dig. Kram!

    SvaraRadera
  2. Där satte du huvet på spiken, jag vill ju ha klart lyan :-) Visst blir man matt på visst skolfolk??? Skönt att ni känner att han fått bättre hjälp nu, hemskt att det ska ta så lång tid!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här och läst vad jag skrivit? Vad kul, gör gärna det!