tisdag 12 oktober 2010

Hela tiden

Ser du hur det glittrar mellan grenarna där?
Det är mina krav
Mina önskemål
Mina drömmar

Jag kan peka och visa om du vill se
Där dinglar en bit
Här finns en annan
Hänger på svaga kvistar

De knakar i blåsten
Svänger bak löven
Små små fragment
Delar som jag behöver

Om jag ger efter
Delar med av mitt liv
Vill du då följa
Ge mig av din tid

Mina bitar och dina delar
Ska vi blanda och ge?
Vi delar och helar
Tillsammans kan det ske


Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 kommentarer:

  1. "Mina bitar och dina delar
    Ska vi blanda och ge?"
    Vilken härlig fråga!

    SvaraRadera
  2. Ja, härligt! Man ger lite - och man får... mycket! Tillsammans kan det ske :)

    SvaraRadera
  3. Ps. Tusen tack för kommentaren!!!

    SvaraRadera
  4. Härligt poem. Gillar "enkelheten" i hur du sätter orden. Och då menar jag att det är det som är svårt i ett poem, att få till det bedrägligt enkla.

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här och läst vad jag skrivit? Vad kul, gör gärna det!