torsdag 28 oktober 2010

Huvet under armen

Skrev just på Facebook (viktigt att dela med sig...) att det vore ganska skönt att choppa av strax ovanför axelhöjd och ha huvet under armen även fysiskt. På andra sättet har jag det redan, känns det som. Kanske beroende på just det som bultar därinne, vem vet?

Den här värken är fruktansvärd. Troligen hade det väl gjort ont att kapa också. Pest eller kolera.
Nä, jag behåller det och får väl stå ut tills nån lösning hittas. Efter flera veckor med stegrande värk måste jag väl ta tag i det på nåt sätt.

Ska till tandis idag och ska passa på att fråga om han ser tecken på att jag skulle må bra av en bettskena.  Gamla skenan passar inte längre så testa går inte. Skenbart (=nakna tänder utan mellanlägg...) ger värkande käkar och huvud, det vet jag.

Vad jag däremot inte förstår är varför. Känner mig inte stressad eller orolig. Inte mer än vanligt. Så vad döljer sig i mitt innersta? Något som gnager utan att jag är medveten om det.

6 kommentarer:

  1. Det där förbaskade huvudet! Själv skulle jag vilja ha ett i reserv att byta med när migränen hälsar på. Tänk vad skönt.
    Kan vara bettskena som behövs men du kanske, så som jag, behöver ta ner axlarna från öronhöjd till normal höjd. Sen så funderar jag på en massa skitsaker och stressar upp mig över saker jag inte kan påverka och det ger mig huvudvärk. Krya på dig :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. en helt klart annorlunda puff...
    löst vad som döljer sig i ditt innersta???

    SvaraRadera
  3. Här är en till som lider av migrän till och från...faktiskt mest från nuförtiden. Men de där dagarna känns som oändliga, och jag brukar faktiskt dunka huvudet i väggen bara för att slippa värken. Det vore välan underbart med ett utbytbart huvud dessa dagar

    SvaraRadera
  4. Intressant och bra text som jag gillar.

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här och läst vad jag skrivit? Vad kul, gör gärna det!