måndag 18 oktober 2010

Om jag tänker efter...

Så har jag inte tid. Varken att jobba eller skriva nåt här. Det är så mycket annat jag vill göra istället. Eller, det var ju lite fel, skriva vill jag ju, det är bara det där andra som inte lockar alls just nu. Speciellt inte som det är svinkallt efter en tillbommad helg. Varför ska vissa glömma bort oviktiga saker som att sätta på värmefläkten?

Jag vill jobba vidare på lyan eller sitta och drömma en stund. Drömma om hur det ska bli. Sen, när det är färdigbyggt. Sen vill jag skriva. Det snurrar olika idéer just nu, fast på helt fel tider. Som på kvällen när jag egentligen ska sova eftersom jag är helt slut efter utedag. Då, då dyker det upp. Ena tanken efter den andra.
"om jag gör så... kanske skulle jag?..."

Fast jag måste ändå jobba så då gör jag väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här och läst vad jag skrivit? Vad kul, gör gärna det!