måndag 13 december 2010

Jag tror hon kan det

I helgen har jag läst en bok som skrek till mig. Du kan! Du ska! Skriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiv!
Sparken i baken, den som behövdes.
Inspiration från an annan människas skrift.

Jag har längtat tills jag blir ensam hemma.
Det var det som fattades innan jag kunde börja.
Just nu bara rinner det ord ur mig.
Fingertopparna dansar över tangentbordet.
Skriver av rena glädjen.

Glädjen över att ha hittat mitt sätt.
Det idealiska för mig. Mitt rätta.

Njuter av stunden och väntar mig inget stopp.
Kommer det så kommer det. Eller inte.

Nu är det bara jag. Och orden.

9 kommentarer:

  1. Åh! Vilken lycka! Du och orden, så härligt.

    SvaraRadera
  2. ja så enkelt kan det vara :)

    SvaraRadera
  3. Åh, lyckans dig <3 Jag hoppas så att en dag så bara finns den där, inspirationen, tanken som räcker länge...
    Skriv nu! Kram :)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här och läst vad jag skrivit? Vad kul, gör gärna det!