söndag 26 december 2010

Nyfödd ande

December.
I år vann jag över dig. Fick dig på rygg.
Red ut dina strävanden att dra mig ner.
In mot det otäcka.

Så enkelt det var.
Bara säga; Gräv inte, se inte bakåt.
Till mig. Till den lilla människan därinne.

Julen.
Den kom som den brukar.
Med en annan sorts ansats.
Annorlunda. För att jag ville det.
Min önskan blev den enda viktiga.
En jul utan tårar. Utan ont i magen.

Julen - den hemska, skrämmande - är över.
Julen - den goda, glada - är över.

Med stålsatta känslor och siktet inställt på plus gick det vägen.
Djupa andetag mot den unkna luften från förr.
Nya vindar förde mig förbi.
Bort från mögliga gamla nötter.

Jag knäckte koden med mina lugna inandningar.


, ,

6 kommentarer:

  1. Så väl beskrivet...
    Skönt att det blev bra.

    SvaraRadera
  2. Jag är glad att du knäckte koden. Glad att du skriver så vackert som du gör.

    SvaraRadera
  3. Tänk att julen är så mycket. Olika erfarenheter för olika människor.

    Tack för din kommentar. Testa att fortsätta på min nya mening i morgon med en egen.
    Så får vi se vad det blir för historia.

    SvaraRadera
  4. Bravo :) Jag blir så glad av att läsa hur lugna inandningar kan hjälpa. Att man kan styra framåt. Var rädd om dig <3 Kram

    SvaraRadera
  5. Vad bra att du fixade det. Du ska se att du kommer att besegra julen helt och hållet och få den till det du vill ha

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här och läst vad jag skrivit? Vad kul, gör gärna det!