onsdag 19 januari 2011

Åldersalternativ

Stolthet och mjukhet. Rakryggat och med stil.
Så vill jag leva. Så vill jag åldras.
Fast jag vill egentligen inte alls. Inte mer nu.
Snart vid halvsekelsstängslet.
Vill stoppa. Vill hoppa.

Fast det går inte. Ett enda stopp finns som alternativ och det vill jag ju inte. Heller.
Vill inte ens känna närvaron av det valet. Som inte är något val i slutändan.
Det överhängande hotet alltför nära. Alltför länge.
Inte mitt beslut. Ditt slut.

Nu är det jag. Mitt. Tänker försöka.
Vill sträcka på mig. Lyfta blicken. Se.
Leva det jag kan. Så länge jag kan.
Då kan jag inte stoppa. Inte hoppa.
Måste fortsätta åldras.

, , , ,

8 kommentarer:

  1. Mmycket vacket!Hoppfullt och fyllt av bilder

    SvaraRadera
  2. Lev så fint! Du bestämmer hur du lever ditt liv. Fin text.

    SvaraRadera
  3. ja så är det rakt fram bara....

    SvaraRadera
  4. Vi strömmar alla sakta framåt-nedåt. Fallen vet vi lykligtvis lite om. Bara att gilla läget, glida med:) LIVET ÄR MÄKTIGT

    SvaraRadera
  5. Livet är vad det är.

    Finns bara ett råd.

    Lev nu.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Jättevackert i sin hoppfullhet. Som alfa säger, lev nu <3

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här och läst vad jag skrivit? Vad kul, gör gärna det!