tisdag 18 januari 2011

Malplacerad

För ett tag sedan - ganska långt sådant - var jag arbetslös. Som så många andra. Det blir ju att man anmäler sig på en hel del jobbsajter för att finnas i en databas som handplockar (pyttsan...) den som passar bäst till just det yrket och den arbetsplatsen.

Igår fick jag ett erbjudande från en sådan sajt, Jobbjakt.se, som jag inte ens visste fanns men jag måste väl ha lämnat nån slags avtryck ändå, antar jag. De tipsade om jobb som passar min profil men jag undrar verkligen var de fått detta ifrån?

Jobblyftet söker arabisktalande etableringslots (3 olika)
Jobblyftet söker tigrinjatalande etableringslots (2 olika)


Arabiska vet jag vad det är men jag kan inte ett endaste ord. Men tigrinja? Kan jag kanske av misstag lämnat beskrivningen tigrinna?

Mysko... Jag får nog se till att avyttra lite information på nätet.

8 kommentarer:

  1. :D, inte illa med dolda kunskaper. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Svar, apropå språk: Jag har puffat ett par - tre gånger på engelska när det inte har gått på svenska.

    SvaraRadera
  3. Jag har fått liknande erbjudanden från en annan sådan där jobbsajt. Då handlade det om en forskartjänst i Linköping.
    Inte en nuffra rätt

    SvaraRadera
  4. Haha, låter spännande! "Tigrinja" har jag då aldrig hört talas om!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här och läst vad jag skrivit? Vad kul, gör gärna det!