onsdag 10 oktober 2012

Skär som knivar

Min önskan om att få dela med mig av det jag vet. Den finns.

Ibland är den stor så att det värker. Genom märg och ben går den.
Trampar på nerver känsliga som musöron om våren.

Frosten vill knipa åt. Få de små öronen att trilla av. Dö den kalla döden.

Då kan de inte berätta. Inte utvecklas och visa den sida som finns innanför.
Den dolda.

Blåser på knopparna med varmluftspistol. Kom ut! Visa vad som finns.

Kom inte för nära! ropar de tillbaka. Det bränns.

7 kommentarer:

  1. Vilken text och vilket bildspråk. Frosten och varmluftspistolen.

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin text. Tycker mycket om bildspråket. Texten berör.

    SvaraRadera
  3. Ang kommentar hos mig. Historien om Julia och K börjar den 27 augusti. Många puffar blir det. En kort sammanfattning. K är en musiker som Julia gillar, trots att...Kärnvapenkriget har jag snott från skrivpuffaren Saquer. Citatet har återanvänts av flera skrivpuffare.

    SvaraRadera
  4. Ja, jättefint bildspråk.

    SvaraRadera
  5. Du får be Saquer om en sammanfattning av Julia och K. Charlotte har nog läst det mesta + ev någon mer, ber om ursäkt om någon läser och känner sig bortglömd.

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här och läst vad jag skrivit? Vad kul, gör gärna det!